Psykolog?

Jag tror jag har hittat min framtida utbildning - Psykologprogrammet! Läste vad programmet innehåller för kurser och ååååhhh, det låter så sjukt roligt! Verkligen någonting för mig.

Sen såg jag nackdelen - 5-årig utbildning. Gaah, tänkte börja nästa höst eller våren 2013.. Då är jag liksom ungefär 22 år!? Då har jag pluggat klart när jag är 27, om jag ens är klar då!? När jag är 27 år så vill jag ha barn, riktigt bra jobb och hela köret...

Men det här är nog det rätta för mig. Är på Mittuniversitetet i Sundsvall, alltså hemma. Ska jag plugga så ska det vara i Sundsvall eller i London, men det är så grymt dyrt här i London så det känns lite kört. Jag har garanterat boende (om jag inte ska bo hos mamma då, hihi). Ett studielån kan ju även behövas... Men jag känner mig helt vilse, det här är ju liksom helt nytt för mig... Så hälften som står på hemsidan fattar jag inget av, haha. Men ska träffa en studievägledare så det kommer nog bli bra!

Frågan är ju - vad är skillnaden mellan att vara socionom, psykolog och beteendevetare!? Snurrig_i_huvudet91


Mitt framtida andra hem?

Fierce and love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0