Människor är idioter

När ska folk börja bete sig? Finns det något som heter allmänt vett eller är det bara vissa som föds med det? Att tänka logiskt och etiskt ska väl inte behöva vara så jävla svårt?

Folk på denna jord är så fruktansvärt avundsjuka. Varför inte vara glad för andras skull, istället för att sura ner sig? Särskilt tjejer beter sig på det viset. Sen jag flyttade hit så har jag märkt vilka mina riktiga vänner är. Vissa saknar jag inte ens. Jag har uppnått mycket, jag bor i London och har massor med planer för framtiden, riktiga vänner stöttar och gläds åt det - andra tar ett steg bakåt och surar. Ni som står kvar på samma ruta, ska jag behöva lida för att ni inte kommer framåt i livet? Avundsjuka - check!

Den här världen är förjävlig rent ut sagt. Om man vet vad som är fel, varför gör man det ändå? Varför vara otrogen när man vet att det är fel? Varför inte skjuta undan sina känslor och gör det som är etiskt rätt? Nej, folk tänker inte längre än vad näsan räcker! Allt handlar inte om er, det finns fler på denna jord!

Jag saknar vissa hemma i Sverige så sjukt mycket. Familjen, Linda, Ida, Kikki, July... Dem pratar jag nästan dagligen med. Sen finns det såklart några andra man ser fram emot att träffa. Men inte många.

If people are trying to bring you down it only means that you are above them


Tänk efter vilka som är dina riktiga vänner, och dem som inte uppnår det, skit i dem. Vänskap ska innehålla lycka, empati, sympati och allt dedär. Inte avundsjuka och agg. Jag är världens lyckligaste just nu med bästa vännerna och bästa familjen. No one can bring me down!

Fierce and love

Kommentarer
Postat av: Kikki

Allt är så sant det du skriver! Längtar nå jävulskt tills du kommer hem. Dock tror jag det kommer kännas mer den här gången när du ska åka ifrån mig igen, men jag är glad för din skull! Jag saknar och älskar dig bästa Elin<3

2011-11-19 @ 23:42:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0