Drömmar

Ja, som sagt, jag har en dröm om att bo i USA. I have a dream som den där Luther King sa, eller vad nu den där snubben hette.

Jag är 20 år, ja jag är ung, men det känns som om det är så mycket jag vill göra. Hur ska jag hinna med allt!? Vill jag ut och flänga runt i olika länder och ha skoj några år, sen börja tänka på framtiden och studier, och sen vara klar med studierna när jag är typ 30 år!? Näääeeee... Ska man kanske ta två flugor i en smäll och studera i USA? Eller ska man jobba som au pair där och sen studera i Sverige? Åhhhh, jag vet inteeee........

Nackdelar med att bo i USA (som jag känner till);
naturkatastroferna. Och jag vill inte dö
trassel med visum och allt dedär som behövs
långt hemifrån, kan inte direkt ta flyget för några hundringar i 2 timmar och sen är man i Sverige

Men om jag ska testa lyckan i USA så blir det nog om minst ett år. Bor ju i London nu och jag trivs så bra här så vill inte dra tidigare än jag "behöver". Sen vill jag plugga upp mina betyg, bo hemma i Sundsvall ett tag och när jag lessnat på Sundsvall (vilket jag garanterat kommer göra), så drar jag på nästa äventyr!

Någon som bott/bor i USA som har några tips!? Har en halvkusin som bor i California, ska få tips och hjälp av henne så fort jag bestämt mig vad jag vill göra och vart! :) Tack så mycket, Lisa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0