Att öppna ett bankkonto i London

Jag vet att det är många som har problem med att öppna bankkonto i London, jag var själv en av dem. Bankerna är så otroligt petiga!

TIPS!

Fråga ev. värdföräldrar om husläkare. Man skriver in sig hos husläkaren (gratis) och får ett papper av dem hemskickat efter några dagar. Det pappret funkar som en proof of address som man måste ha för att öppna ett konto.

Ring till Job Centre Plus (typ som Englands Arbetsförmedlingen) och be om att få boka ett möte för att få ett så kallat National Insurance Number (gratis). Efter mötet kommer det ett brev hem innehållande ditt nummer och det pappret kan också användas som proof of address.

Ta med dem två papprena och ditt pass till banken (rekommenderar starkt Metro Bank!) så öppnar dem ett konto åt dig! :) (gratis)

Det tog mig nästan 3 månader att få ett konto, efter massa samtal och möten hit och dit. Men det var det värt!

PS. Alla Londonsvenskar, Orange har just nu erbjudande på sina abonnemang! Till exempel det som jag öppnade idag; 200 gratis minuter, 150 gratis sms, gratis internet och BBM för 9 pund i månaden! Grymt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0