I love London

Ja men hallåja! Nu var det ju ett tag sen jag skrev...igen...

Som ni vet så har jag varit i London och hälsat på mina älskade systrar Bah! :D Hade en sjukt rolig vecka, jag älskar att umgås med er för ni är precis lika galna och flummiga som jag. Äkta vänskap, det är vad det är! Mer än så har jag inte så mycket att säga! ♥

Så, vad gjorde vi i London?
* Myste i Hyde Park i solen
* Var på Madame Tussauds
* Festade
* Shoppade!
* Besökte London Eye, Big Ben och Buckingham Palace
* Följde med girlsen på skolan för att se vad de är dem sysslar med!

Har knäppt hundratals med bilder, men kan tyvärr inte lägga in bilder på datorn eftersom en viss klantskalle har slarvat bort sladden..... Men de löser sig väl. Kommer upp bilder en vacker dag, ska även visa allt jag köpt! Sjukt billig shopping där borta, ojojoj :D Rena rama paradiset!

Om du nån gång ska åka till London, så måste du:
- besöka Madame Tussauds. Det är där det finns vaxdockor som är exakta mått och allt på massa kändisar. Och dockorna ser sjukt verkliga ut!!
- shoppa på Primark, så sjuuuuukt billigt och bra grejer!
- doppa fossingarna i Diana Memorial-vattnet
- festa på Zoobar

Madame Tussauds var sjukt fränt! Efter att man gått förbi alla vaxdockor så kom man till en entré där de stod Scream.... Den ledde sen in i en mörk tunnel. Inifrån hörde man folk som skrek..... I högtalarna ropade de ut att det är verkliga människor där inne som kommer skrämma en, men de kommer inte ta på en, bara komma nära. Alla gick in utom Mariam, hon blev lite rädd, haha. Nu i efterhand önskar jag också att jag hade skippat de!!! Det var det läskigaste jag nånsin varit med om. Jag gick bakom Khadije hela vägen och tryckte in mitt ansikte i hennes rygg och tittade inte upp en enda gång. En gång var de nån som grymtade i mitt öra, gissa om jag blev rädd?!!? Efteråt fick jag även höra att en jätteläskig kille hade gått med sitt ansikte millimeter från mitt ansikte en bra bit! Fyfarao, tänk om jag hade kollat upp precis då!? Hade ju dött! Aldrig mer!

Efter de så kom man fram till små bilar med plats för två som roterade. Man åkte en bana där de var massa historiska händelser åt höger och vänster med vaxdockor och allt var de var. Riktigt fränt! Sen kom vi fram till en biosalong där vi kollade på 4D-bio! Inte 3D, utan 4D! Det var sjuuuukt fränt! Det var massa superhjältar med i kortfilmen, typ som Spindelmannen och grejer. Exempelvis när Spindelmannen sprutade sitt nät så var det typ vattenånga som sprutades i våra ansikten. När Hulken gick så skakade marken på bilden och våra stolar skakade. Otroligt coolt! :D Det kostar 28 pund, alltså ca 290 kronor att gå in på Madame Tussauds och jag lovar... LÄTT VÄRT PENGARNA!

Ja, vad har jag mer att berätta.. London Eye är de där stora hjulet... Ehhh... Big Ben är den där stora klockan...ööhhh.... Buckingham Palace är ju där ers höghet håller till ;) Hyde Park är en grymt stor park som är härlig att njuta i :) Diana Memorial Fountain eller vad den hette är en typ en å som finns i Hyde Park. Den är formad som en cirkel och det är vatten upp till typ vaderna. Den är minne av prinsessan Diana och den symboliserar hennes liv. På vissa ställen är det lite djupare, på andra ställen är botten lite ojämn. Fint tycker jag!

Shoppingen är lovely i London, men jag säger bara: ÄLSKA PRIMARK! Tygskor för 25 kronor styck och massa annat tokbilligt!

Zoobar är en sjukt bra club som vi var på i Oxford! Två våningar, två dansgolv (men folk gör egna dansgolv överallt), jättebilliga drinkar (tequila shot kostade 2,50 pund, aka 25 kr), sjukt bra musik och bra folk! Träffade en görskön kille där som hette Ben, haha! Han var polis, hualigen. Han ville komma och hälsa på mig i Sverige....

.....men vem vet hur länge till jag bor i Sverige? :)

Åk till London! Awesome!

Fierce and love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0