Vissa människor får mig att skaka på huvudet

Människor på den här planeten är ganska roliga.

Jag är en människa med känslor och tankar som precis alla andra. Jag tänker med mitt huvud och jag känner med mitt hjärta. Men hjärnan och hjärtat pratar två helt olika språk, dem säger för det mesta två helt olika saker. Det gör att man blir ganska förvirrad och ibland kanske säger en sak och gör en annan, right?

Men samtidigt är det jag som styr mina tankar och känslor, jag bara jag. Det är bara jag som känner till alla mina tankar och alla mina känslor. Men ändå ska folk komma och berätta för mig hur jag är, hur jag mår och varför jag ibland gör som jag gör? Ge upp, jag vet bäst själv.

Varsågod, folk får tro vad dem vill om mig, det spelar ingen roll vad man gör så är det alltid folk som har åsikter. Så har det alltid varit och så kommer det alltid att vara! Jag umgås ju trots allt med mig själv 24/7 och har gjort det i snart 21 år så ingen behöver komma och berätta för mig hur jag är och vem jag är, jag känner mig själv väldigt väl redan :)

Skämtåsido, det är bara pinsamt att hålla på som vissa gör. Att vara arg, ledsen och besviken är mänskligt, men att bete sig omoget, impulsivt och använda fula ord för att försöka knäcka när man är 21 år - det är inte mänskligt i mina ögon, rättare sagt korkat...

Som sagt, människor är roliga varelser. Vissa får en att skratta och vissa får en att gråta. Men man ska inte ta åt sig av vad någon annan säger, kanske lära sig av det, men ibland måste man sträcka på ryggen, lyfta hakan, gå därifrån och visa vem som är den mogna.

Har man gjort fel får man tåla en utskällning och finna sig i att man har gjort bort sig. Men att ta steget längre och göra något mer av det är väl lite väl mycket teen college-film från USA?...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0