Joakim Lindberg

Det är sjukt hur fort tiden går. För ett år sen lämnade du oss.

3 december 2010, jag minns det som igår. Jag satt på jobbet då jag fick ett samtal, ett av dem jobbigaste samtalen jag någonsin haft. Jocke är död... Jag klarade inte av att vara kvar på jobbet, gick hem och hela den dagen var jag i chocktillstånd. Det är nu ett år sen, men det känns som det var några få månader sen.

För er som inte kände honom så var Jocke den finaste, snällaste och mest omtänksamma personen man kan tänka sig existera. Han går faktiskt inte att beskriva med ord, har aldrig stött på någon så "perfekt" och kommer nog aldrig göra det. Han betydde väldigt mycket för mig och för alla oss andra, han var som en skyddsängel, en omtänksam extrapappa och allt han gjorde gjorde han för att få oss att må bra. Tyvärr mådde han inte själv bra.


Jocke på kryssning 2010


Jocke och jag


Glad och finurlig som han alltid var


Bus-Jocke och jag :')

Ta hand om varandra för imorgon kan det vara för sent. Någon omkring dig kanske verkar må bra, men döljer att personen innerst inne mår väldigt dåligt.

Joakim Lindberg, 2 maj 1988 - 3 december 2010
Du kommer alltid finnas kvar hos oss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0