Mösspåtagning!!! ♥♥♥

Fyyy vad roligt det var igår på mösspåtagningen! Stod på en bänk och hoppade och skrek nästan hela tiden och hängde med i tåget med sjungande studenter. Fy, vad underbart. Frihet.

Sandra, Mariam och Sanna sov hos mig tisdag-onsdag för att tillsammans åka till busbacken för "förfest"! Gjorde oss iordning ett bra tag, vid tio var vi framme. Det var en hel del folk där! Kulikul. Runt elva gick vi ner till skolan för att hämta våra ballonger som vi skulle släppa på torget! Dock så tappade jag en inne i skolan där det var högt i tak och en lossnade från snöret utomhus. Bra Elin, galant. Jag hotade Mazlum som hade två, så det ordnade sig så jag fick en ändå, hehe.

Går inte att beskriva med ord hur underbart det var att stå där och sjunga med till "Sommartider" med Gyllene Tider. Jag kände friheten komma smygandes. Älskar den låten nu, bara för att jag alltid kommer minnas den som låten som spelades på mösspåtagningen.

Efter skolan gick jag med Mariam och Sanna en sväng på stan och sen åkte jag hem och pluggade och städade. Sen så kom Sandra och efter henne kom Anton och grabbarna grus. Slutade med att hela klassen kom! Förutom Sean, Thanh, Andreas, Adam, Kim, Mohammed och Nebil....... Haha.

Åkte ner till stan vid tio för att komma in på Stadshuset, trodde vi dårå. Jag pallade inte stå i den där snorlånga kön, betala 100 spänn och sen vara där inne och trängas i mindre än två timmar. Nejnej. Jag, Anton och hans kompisar satt ute någonstans vid NTI och snackade skit istället. Sen kom Ante och hämtade mig. Skönt! Jag ville bara hem hem hem hem. Trots det så var det en underbar dag! ♥

Och var man ledig från skolan idag då?... Nej, givetvis inte!! Hade till och med prov första timmen. Hallelulja, NOT. Men det kändes som om det gick bra. Fick reda på två betyg idag också. Jippie! Hade inga fler lektioner, dock.. Sandra och jag fick sen skjuts av Mazlum hen till mig där hon hade massa grejer. Sen kom Emil och grabbarna och hämtade sina saker, och där stod jag i bara en tunika... Haha!

Sandra stack för en stund sen, nu sitter jag och lägger upp bilder från igår på fejjan :) Hehe.

Hörs senare, puuuuss 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0