Haha, klockis!

Eftersom jag själv inte riktigt orkar berätta allt om kryssningen så tar jag hjälp av Gustavs blogginlägg! Skrattade när jag läste detta, så klockis.

Henke: ...men du gick ju och lade dig så jävla tidigt!
Gustav: Men förlåt för att jag gick och lade mig halv sju!!!

Det säger nog ganska mycket om hur mycket party och hur lite sömn det var.

Festen började redan itorsdags vid 09-tiden hos Lindberg. Förfest med trötta människor och en sjuhelvetes pepp Gustav. Inledde med att Henke meddelade folket att han hade sagt upp sig. Party or what?! Stackars Kaj var ordentligt sjuk och fick ligga och vila i sängen. Vi svepte några drinkar och drog oss bort till bussen samtidigt som vi gastade "Åbo! Åbo! Åbo!".

Busschauffören meddelar att det är egentligen är alkoholförbud på bussen men att det är okej bara vi tar det lungt. Kaj besvarar med: "Det är lungt, den tog slut imorse." Citatet som skulle komma att symbolisera hela resan? Fast helt ärligt talat så drack vi inget på bussen, vi förstod väl att det var att gå ut för hårt. Däremot klev massa vuxna på i Uppsala som söp som fan på bussen? Pinsamt. Vi skapade en liten massagecirkel på bussen, där Khadije somnade på Elin. Hur gulligt som helst, precis som en liten apunge.

Vi kom fram till Stockholms hamn där vi fick stå i en superlååång kö för att äntligen få kliva ombord! Vi grabbar turades om att ta varsin snabbdusch, dock ledde Lindbergs till översvämning i hytten. Haha! Vi smyckade lägenheten och skapade en bardisk som tog upp halva hytten - var det hytten som var liten eller bardisken som var stor? Efter en tripp till tax-freen blev hytten ännu mindre.

Förfest i våran hytt med dryckesspel för att ta oss upp till discot på högsta våningen. Det var precis som på BK! Inte för att låta rasistisk nu. men det var fullt med invandrarkillar som tog dansen dödsseriöst och battlade med varandra. Varenda tjej hade 3-5 killar på sig som envist försökte dansa med henne, fick de nobben var de där igen en halvtimma senare. Musiken sög hyffsat mycket där också, alla bra låtar som Pokerface och Single ladies hade de i princip förtstört med jobbiga remixs.

Dansgolvet bestod till större delen av klister på grund av all utspilld alkohol. Min klack lossnade till och med! Så hela återstående resan gick jag runt med endast en klack, lyckat. Men dansa gjorde vi minsann! Har jag fel eller dansade vi hela kvällen? Jag kommer inte ihåg att vi gjorde något annat. Och discot stängde 05 så...

När jag vaknade var hytten helt tom (visste iaf att Mohammed tidigare sovit i överslafen), dörren var vidöppen och jag hittade inte min mobil för att kolla efter klockan. Stulen? Lyckas kräla ur sängen och ta på mig ett par jeans och stöter på Mohammed i dörröppningen. Han meddelar att tjejernas kameror och mobiler blivit stulna. Jag säger att min också blivit det men den höll han tydligen i handen. Klockan var åtta på morgonen och jag hade sovit i en och en halvtimma. Noll energi och däckar i sängen igen.

Minnesbilder av en Lindberg som kommer och duschar för att sedan uppenbara sig i badshorts. Sara och Andreas som kommer in och somnar i sängen mitt emot min. Min första uppfattning var att han såg ut att vara i 35-års åldern. Massa fel. Får reda på att det tydligen bara är Khadijes mobil och telefon som är stulen. Massa skitsnack om idioterna som var på vår efterfest och förmodligen de som tog sakerna. Får reda på att deras rum blivit genomsökta men ingen mobil eller kamera återfunnen.

klockan tolv: BANK BANK!! "Hej! Haha, jag är fan fortfarande full jag! Hahaha.... HEJ KOMPIS! Vad heter han? Haha!". Ouff. Somnar om igen och stiger upp vid ett-tiden för att äta lunch.

Efter lunchen på sallad, festis och kaffe lägger jag mig i en säng i tjejernas hytt. Jag och Elin sover i en säng. Sara ovanför. Mittemot Henke och Kaj som inte sover utan är galet pigga, och ovanför dom en däckad Mathilda med en ännu mer däckad(?) Lindberg. TV:n rullar på i bakgrunden och vi klottrar på varandra med en bläckpenna och skapar klotter/tatueringar. Lindbergs hand lyckas skrämma Khadije inte en, inte två utan tre gånger.

När Elin och jag trycker upp Saras säng med benen skriker hon inte eller utbrister "Vad fan händer?!", utan hon säger: "Åååhh..." Galet massa skratt uppstår.

Till slut tas det i kragen och hytten städas lite och väskorna packas. Så kommer meddelandet att båten är försenad på grund av isen och därför inte kommer komma i land förrän imorgon. Med andra ord: en till partynatt! Hela korridoren jublade, liksom vi. Folk sprang till tax-freen och slet ned sprit från hyllorna.

Inte nog med det. vi fick gratis middagsbuffé! Herregud vilken buffé. Och herregud vilken oartig servitör. Eftersom det var så många som skulle äta var han hela tiden på oss om att det började bli ont om tid och till slut kom han och bokstavligen slänger ut oss. Den jäveln.

Vi gör oss iordning för ännu en natt och förfesten tar åter plats i vår hytt men blev en snabb version då vi sedan kilade ned till kareoken. Mathilda och Elin inleder den med I wanna dance with somebody. Den avslutas med Lindberg och Mohammed som sjunger Summer nights. Congatåget gick inte bara en gång, inte två gånger utan tre gånger. Och när "Rickard" "går och handlar" kommer alltid sitta inpräntat i mitt minne.

När kareoken är slut stannar vi till vid där livebandet spelar och vi shakar ass som galet jag och tjejerna. Helt tomt dansgolv förutom oss och det är fan 60-80 pers som sitter och kollar på? Men som om vi brydde oss! Tillbaka till hytten och sedan var det discot som gällde.

Dansen från dansgolvet började försvinna och det blev mest ett ställe där man knuffades hit och dit på. Början på less och trött kille? You got it right. Stack till hytten och hängde där innan jag och Lindberg till slut gick och lade oss klockan fem medan de övriga drog vidare på efterfest som tack och lov inte var i våran hytt.

Mathilda knackar på och meddelar att hon inte kommer in i sin hytt (tjejerna hade endast en nyckel medan alla killar hade varsin), vi säger att hon kan sova inne hos oss men hon försvinner snart. En mycket trött Khadije kommer och lägger sig med mig i min säng och slocknar direkt.

Innan jag vet ordet av det skakar Mohammed om mig och berättar att båten är i hamn om mindre än en timma. Nattens sömn bestod alltså av tre timmar? Jippie. Försöker packa och fräscha upp mig någolunda.

Var är tjejerna?! Khadije har fortfarande inte kunnat komma in i sin hytt. Henke går inte att väcka. Mohammed och Khadije hämtar Sara och Elin från frukostbuffén. Allting packas i fel väska. Var är Mathilda?! En fylld soppåse innehåller allt vårat skräp. Baksmällan slår till. Folk är fortfarande fulla. Skrattar bäst som skrattar sist. Beger oss till utgången. "Mathilda till receptionen...". Båten når hamnen. Vår buss är borta. Kommer om två timmar?! Utan att tänka: taxi till närmaste McDonalds! Elin mår illa när folk sjunger "Shots, shots, shots". Mcfeast plusmeny. Ett helt däckat gäng. Taxi tillbaka. Buss hem. Varenda jävel totaldör på bussen. Vuxna sitter på bussen och dricker mintu samt whiskey. Vad fan...?

Pakten what happens on the boat stays on the boat existerar nämligen och jag tror detta var tillräckligt censurerat? :p

Haha, orkar inte kommentera detta nu men åh vilket minne :') minne för livet!

Kommentarer
Postat av: Gustav

Gillart!

2010-03-07 @ 21:15:54
URL: http://gkibe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0